Banen

Zuid Afrika
Zweden
Ierland

Toekomstige races

Zweden

Spelsoorten Kortebaan

 
Winnend
Wanneer u een paard winnend speelt, dan moet het door u gekozen paard aan het einde van de dag eerste worden. (het paard moet in alle omlopen winnen en de finale winnen.)
Inzetten kan vanaf 1 euro. Gebruik in alle omlopen het startnummer uit de eerste omloop.
 

 
Plaats
Wanneer u een paard plaats speelt in de eerste of tweede omloop, dan moet het door u gekozen paard aan het einde van de dag eerste, tweede of derde worden. (het paard moet minimaal tot omloop 4 komen en de troostfinale winnen)

Speelt u plaats op de derde of vierde omloop, dan zijn alleen de eerste twee posities winnend.
 

 
Duo
Wanneer u een duo speelt, dan moet u de twee paarden voorspellen die, in de juiste volgorde, aan het einde van de dag eerste en tweede worden. 
Inzetten kan vanaf 50 cent en is alleen mogelijk op de eerste omloop.

LET OP!: Gebruik bij het inzetten de speciaal hiervoor aangegeven gekoppelde startnummers. Deze kunt u vinden op de racecard. Wanneer beschikbaar hier te vinden.
 

 
Trio
Wanneer u een Trio speelt, dan moet u de drie paarden voorspellen die, in de juiste volgorde, aan het einde van de dag eerste, tweede en derde worden. 
Inzetten kan vanaf 50 cent en is alleen mogelijk op de eerste omloop.

LET OP!: Gebruik bij het inzetten de speciaal hiervoor aangegeven gekoppelde startnummers. Deze kunt u vinden op de racecard. Wanneer beschikbaar hier te vinden.
 

 
Winscore
Het spel Winscore is een spel dat alleen op de kortebaan kan worden gespeeld. De kortebaan is een rit tussen telkens twee paarden, in een rechte lijn over circa 300 meter lengte, volgens het zogenaamde ‘knockout’ systeem. Het paard welke als eerste twee races heeft gewonnen, wint de rit en gaat door naar de volgende omloop. De verliezer is uitgeschakeld. Het doel van Winscore is om zoveel mogelijk winnaars te voorspellen in de 1e of 2e omloop. 

Voorbeeld 1e omloop: Er doen 28 paarden mee, er zijn dan 14 ritten. Voor iedere rit moet worden voorspeld wie er gaat winnen.

Voorbeeld 2e omloop: In de 2e omloop blijven er 7 ritten over. Ook hier moet voor iedere rit worden voorspeld wie er gaat winnen. 

Inzet vanaf 2 euro
De inzet voor de Winscore is 2 euro per combinatie. Je kan in een rit ook twee paarden selecteren. Deze rit heb je dan in ieder geval goed. Stel, je hebt bij vier ritten elk twee paarden geselecteerd. Dan kost jouw ticket 32 euro. (2x2x1x1x1x1x2x1x1x1x2x1=16 combinaties x 2 euro inzet = 32 euro) 


Winnen
Wie de meeste ritten goed heeft voorspeld, wint de prijzenpot. Zijn er meerdere winnaars? Dan zal je de pot delen met de andere winnaars. 

In 2013 was de hoogste Winscore uitbetaling 673 euro.
 

 
Gekoppelde Startnummers

Omdat de kortebaan volgens een ‘knockout’ systeem werkt, zou het dus voor kunnen komen dat een gespeelde combinatie nooit zou kunnen winnen aan het einde van de dag. De paarden die in de eerste omloop tegen elkaar lopen kunnen tenslotte nooit samen in de uitslag komen. Om dit te voorkomen worden de paarden gekoppeld. 

De paarden 1+2 krijgen speciaal voor het duo en trio het gekoppelde nummer 1. 

De paarden 3+4 krijgen speciaal voor het duo en trio het gekoppelde nummer 2.
enz

Zie hiervoor de speciale kortebaan racecards. Wanneer beschikbaar
 hier te vinden.